Что такое канон всех святых молитва

Икона всех святых

На каждого, кто впервые увидел икону всех святых, она производит грандиозное впечатление. Значение этого своего рода универсального образа для вознесения молитв исключительно велико, ибо здесь представлено все Воинство Господне, о котором в «Откровении Иоанна Богослова» (Апокалипсисе) сказано, что когда все святые (как канонизированные церковью, так и те, чей подвиг во имя веры остался неизвестным) поклонятся Агнцу Божьему (символ Иисуса Христа), то будет снята седьмая печать, и настанет Страшный Суд.

Большинству верующих хорошо знакомы иконы всех святых по отдельности, к каждой из которых мы возносим молитвы, но здесь можно помолиться всем сразу. Более того, на иконе изображается Святая Троица – Бог-Отец, Бог-Сын и Бог-Святой Дух в виде голубя, а также Матерь Божья, архангелы, библейские патриархи, святые страстотерпцы и учители церкви. Каждый из них является покровителем того человека, кто носит его имя, поэтому молитва иконе всем святым будет одновременно обращена и к Господу, и к Богоматери, и к собственному небесному покровителю.

Из истории иконы всех святых

В православии установлен специальный праздник – День Всех Святых, который отмечается спустя неделю после Троицы, а праздник Троицы, как известно, связан с установлением Церкви. День Всех Святых празднуется в первое воскресенье после Пятидесятницы и служит своеобразным рубежом, завершением годового богослужебного круга, когда период песнопений Цветной Триоди оканчивается, а вместо него начинается период Октоиха.

День Всех Святых является одновременно и днем празднования иконы всех святых

Самая ранняя из известных нам икон на эту тему относится к 10 веку. По словам апостола Павла, Церковь Божия почитает всех, кто сподобился дара Святого Духа своей жизнью или смертью во славу Господа. Это означает, что прославлять нужно не только известных нам святых, но и безвестных подвижников и страстотерпцев, сохранивших верность Христу даже перед лицом смерти.

Христиане почитали святых с самого раннего периода распространения Христова Учения: апостолов, мучеников за веру, святителей, подвижников, правителей, внесших вклад в его утверждение.

Существуют свидетельства, что Праздник Всех Святых отмечали уже в конце 4 – начале 5 веков

По-видимому, это связано с проповедью Иоанна Златоуста в память «всех святых, по всему миру пострадавших». Характерно, что день празднования также был установлен этой проповедью.

За долгие века христианства количество святых постоянно росло; росло оно и на Руси, где появились свои православные святые. Поэтому в середине 16 века было установлено празднование Собора всех святых, в земле Русской просиявших, приуроченное ко второй неделе после Пятидесятницы. В синодальный период он был забыт и восстановлен лишь в 1918 году, когда начался период гонений на церковь. С 1946 года он вновь торжественно празднуется, как и икона, посвященная святым Земли Русской.

В чем помогает икона всех святых

В каждой православной семье есть иконы святых наряду с образами Спасителя и Богоматери. Часто есть они и там, где еще не пришли к православной вере, но «на всякий случай» держат иконы святых как своих небесных заступников. Перед такими иконами молятся в трудных жизненных ситуациях, обращая через них свои моления к Господу.

Представьте же себе, какой силой должна обладать икона всех святых!

Но прежде, чем возносить свои просьбы, начните молитву с прославления, ведь здесь собраны образы всех мучеников, пострадавших за Веру Христову, но не отрекшихся от нее

Молитва иконе всех святых помогает укрепить веру, обрести стойкость перед лицом недругов и в периоды тяжелых жизненных испытаний.

Если у вас нет иконы святого, чье имя вы носите, вы можете обратиться к нему перед иконой всех святых, так как он находится в их числе, поведать ему свои нужды в исцелении, семейных проблемах, связанных с рождением и воспитанием детей.

День Всех Святых празднуется в первое воскресенье после Пятидесятницы

Молитва иконе

Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от ангел воспеваемый, на земли от человек во святых Своих хвалимый, давый Святым Твоим Духом коемуждо благодать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей Святей овы апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учители, ихже словом проповеди, Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася, святии в коемждо роде и роде, различными благодетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе, нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедшии, готови, в нем же сами искушени быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех и (имя святого) воспоминая и их богоугодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, житию, любви, вере, долготерпению, и их молитвенною помощию, паче же Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще Пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа во веки. Аминь.

Канон всем святым от века Богу благоугодившим

Тропарь, глас 2-й

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, до́бре по́двиг соверши́вшии и веру соблю́дшии, дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Канон, глас 8-й

Песнь 1

Ирмос: Песнь возсле́м лю́дие чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще: пое́м Тебе́ Еди́ному Влады́це.

Припев: Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Проро́ческий собо́ре, апо́стольское сосло́вие, му́ченик во́инства, Влады́ку всех моли́те спасти́ся мне, прегреше́нии мно́гими обдержи́мому.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Иера́ршеский собо́ре, преподо́бнии и пра́веднии вси, благ ве́чных улучи́ти моли́теся, ве́рою вас блажа́щим.

Слава: Всех святы́х Твои́х, Го́споди, воспева́ем чи́ны, я́ко моли́твами их озаря́еши ду́ши на́ша: Ты бо еси́ Свет непристу́пный, неве́дения мрак отгоня́яй, присносу́щными Твои́ми све́тлостьми.

И ныне: Пресвята́я Де́во Ма́ти, я́же Бо́га, Пресвято́е Сло́во, родила́ еси́, освяти́ всех ве́рою Тя со все́ми святы́ми сла́вящих, мо́лимтися.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты еси́ Свет омраче́нных, и пое́т Тя дух мой.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Свяще́ннейший лик вас Боже́ственных проро́к велича́ем, и му́ченик мно́жество, пострада́вших кре́пко, почита́ем моля́щеся: да ю́же сла́ву получи́сте, сея́ и мы прича́стницы бы́ти сподо́бимся ва́шими моли́твами.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Святе́йшии Христо́вы иера́рси, и честни́и преподо́бных собо́ри, со все́ми святы́ми о всех нас Человеколю́бца Бо́га моли́те, мо́лим вы.

Слава: Зако́ну повину́ющеся Твоему́, уго́дников Твои́х собо́ри, многообра́зными доброде́тельми освети́шася: сего́ ра́ди насле́дницы бы́ша оби́телей Твои́х Небе́сных, Влады́ко Царю́: и́хже моли́твами, да и нас та́можде всели́ши, Преми́лостиве.

И ныне: Богора́дованная Чи́стая, со все́ми проро́ки, му́дрыми, апо́столы, священному́ченики и со все́ми пра́ведными, моли́ Го́спода, я́ко да соверше́нное разреше́ние прегреше́ний прии́мем.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Восхваля́ем вас, благоглаго́ливии проро́цы, и воспева́ем богови́дцы апо́столи, со все́ми до́бре о Го́споде тече́ние соверша́вшими: я́ко да моли́твами ва́шими и мы настоя́щаго жития́ тече́ние богоуго́дно соверши́ти возмо́жем.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Я́ко многосве́тлыя зве́зды, доброде́телей све́тлостию озаря́ете ве́рных исполне́ния, преподо́бнии отцы́ на́ши, и вся Бо́жии уго́дницы: сего́ ра́ди вас ублажа́ем.

Слава: Совоку́плься собо́р святы́х Твои́х, Го́споди, ра́ди любве́, и тоя́ наслажда́ющеся, со А́нгелы лику́ет о Тебе́, Всеви́дче Го́споди всех: е́гоже ликовствова́ния да и нас сподо́биши, моли́твами уго́дников Твои́х, Всеси́льне.

И ныне: Еди́на Бо́га Воплоще́ннаго ро́ждши, Всесвята́я, Того́ умоли́ в день стра́шный всех нас спасти́, и жи́зни ве́чныя, и све́та сподо́бити, его́же зрят вси до́бре угоди́вшии.

Песнь 5

Ирмос: У́тренююще вопие́м Ти, Го́споди, спаси́ ны: Ты бо еси́ Бог наш, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Святи́телие, проро́цы, преподо́бнейшии отцы́ и богоно́сцы, луча́ми Ду́ха просвеща́юще всю тварь, тму разоря́йте страсте́й на́ших, мо́лим вы.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Ра́ны ва́ша и я́звы, врагу́ яви́шася я́звы неисце́льныя: я́звы же ны́не исцеля́ют всем ве́рным, страда́льцы Госпо́дни.

Слава: Иера́рхи Твоя́, и священному́ченики, и вся святы́я просвети́вый, Го́споди, тех моли́твами уще́дри мя, ве́дый безме́рная моя́ прегреше́ния.

И ныне: Пречи́стая Де́во, похвало́ му́чеников, преподо́бных и пра́ведных, и всех святы́х, от вся́каго мучи́тельства лука́ваго изми́ мя, молю́ся.

Песнь 6

Ирмос: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Денни́ца светоза́рная позна́ни бы́сте на земли́, благоче́стия све́том озари́вше ве́рныя, пресла́внии Христо́вы ору́жницы и святи́телие пра́веднии.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Умерщвле́ни бы́вше ран мно́гих наведе́ньми, жизнь и́стинную насле́довасте: вку́пе моли́те Христа́ спасти́ вся ве́рныя, святи́и му́ченицы.

Слава: Сла́ва прему́дрым святи́телем, и преподо́бным, и всем святы́м, Ты еси́, Христе́: моли́твами их лю́ди Твоя́ уще́дри, и́хже Свое́ю кро́вию, я́ко Человеколю́бец, стяжа́л еси́.

И ныне: Воспева́ем Тя ве́рнии, Богора́дованная Влады́чице: Препе́таго бо Бо́га роди́ла еси́. Его́же моли́, Пречи́стая, гра́ду и лю́дем Твои́м в ми́ре спасти́ся.

Кондак, глас 8-й

Я́ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри, вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики: тех моли́твами в ми́ре глубо́це, Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́, Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

И́же по всей земли́ му́чившиися, и на Небеса́ пресели́вшиися, и́же стра́сти Христо́вы подража́вшии, и стра́сти на́ша отье́млющии, зде днесь собира́ются, перворожде́нных показу́юще Це́рковь, я́ко го́рния о́браз содержа́щу, и Христу́ вопию́щу: Бог мой еси́ Ты, Богоро́дицею соблюди́ мя, Многоми́лостиве.

Песнь 7

Ирмос: О́троцы благочести́вии в Вавило́не о́бразу злато́му не поклони́шася, но посреде́ о́гненныя пе́щи ороша́еми, песнь воспева́ху, глаго́люще: превозноси́мый отце́в и нас, Бо́же, благослове́н еси́.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Святы́х чи́ни, во святы́х почива́ющаго немо́лчно восхваля́юще, пи́щи небе́сныя наслажда́етеся, и ра́дующеся лику́ете пою́ще: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Светозра́чнии святи́телие, и преподо́бнии, и проро́цы, и священному́ченик досточу́дное мно́жество, и в по́стничестве просия́вшии све́тло, при́сно о нас моли́теся, да поми́ловани бу́дем, пою́щии с ва́ми: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Слава: Ра́дующеся пое́м Твои́х, Го́споди, всех святы́х собо́р отвсю́ду собра́вшихся, и ро́ды вку́пе, и досто́инства, и жи́тельства, и с ни́ми пое́м зову́ще: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне: С му́ченики, Пречи́стая, с преподо́бными отцы́, с проро́ки и все́ми святы́ми, во святы́х Еди́наго Почива́ющаго умоли́ всех освяти́ти нас, славосло́вящих Тя во вся ве́ки.

Песнь 8

Ирмос: Богоглаго́ливии о́троцы в пещи́, со огне́м пла́мень попира́юще поя́ху: благослови́те дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Святи́телие, проро́цы, апо́столи, му́ченицы и вси святи́и, по́двиг сконча́вше, свяще́нное улучи́сте водворе́ние со А́нгелы: с ни́ми же проси́те очище́ния всем нам и ве́лия ми́лости.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Умертви́вше плоть боле́зньми мно́гими, жи́зни сподо́бистеся бу́дущия, преподо́бнии: ю́же получи́ти и нам моли́теся, уго́дницы Бо́жии, мо́лим вы.

Слава: Свяще́нницы Твои́, Христе́, пра́вдою облече́ни преподо́бне и вси святи́и от ве́ка, ны́не ку́пно ра́дуются, Твою́ добро́ту зря́ще Боже́ственную ясне́йше: ю́же зре́ти и нас, ра́ди святы́х Твои́х предста́тельства сподо́би, Человеколю́бче.

И ныне: Богороди́тельнице Чи́стая, со все́ми проро́ки, и му́ченики, и преподо́бными, священному́ченики и со все́ми святы́ми, уще́дрити нас Всеми́лостиваго Спа́са моли́, мо́лимтися.

Песнь 9

Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу Тя испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Вас, священноде́йственнии па́стырие, проро́к святы́х лик, пра́ведных безчи́сленное мно́жество, му́ченик собо́р, по́стников, де́вственников и всех святы́х, свяще́нными пе́сньми ублажа́ем, да мо́лите всех Вла́дыку о спасе́нии душ на́ших.

Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Я́ко служи́телие Влады́це, священнотаи́нницы я́вльшеся, совокупи́стеся служи́телем небе́сным: с ни́миже о нас моле́ния приноси́те, мо́лим вас.

Слава: Со священному́ченики ку́пно, и со все́ми проро́ки, ублажа́ем вся преподо́бныя и пра́ведныя, де́вы и же́ны све́тло до́блествовавшия: тех мольба́ми, Христе́, изба́ви гее́нны ду́ши на́ша.

И ныне: Щедролюби́ваго Бо́га ро́ждшая пло́тию, со святы́ми все́ми моли́ Того́ при́сно от бед спасти́ нас, всегда́ Тя велича́ющих, Ма́ти Де́во Чи́стая.

Молитва всем святым

Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от Ангел воспеваемый, на земли от чело­век во святых Своих хвалимый: давый Святым Твоим Духом комуждо благо­дать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей святей овы Апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учите­ли, их же словом проповеди. Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася святии в коемждо роде и роде, различными добродетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедшии, готови, в нем же сами искушени быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех воспоминая и их бого­угодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, паче же Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго духа во веки. Аминь.

Читайте также:  Какому святому молиться в обретении женского счастья

Молитва вторая

О преблаженнии угодницы Божии, вси святии, предстоящии Престолу Пресвятыя Троицы и наслаждающиися неизреченнаго блаженства! Се ныне, в день общаго вашего торжества, милостивно призрите на нас, меньших братий ваших, приносящих вам сие хвалебное пение и ходатайством вашим просящих милости и отпущения грехов у Преблагаго Господа: вемы бо, воистинну вемы, яко вся, елика восхощете, испросити у Него можете. Темже убо смиренно молимся вам: молите милостиваго Владыку, да подаст нам дух вашея ревности к хранению святых Его заповедей, яко да текше по стопам вашим, возможем земное поприще в добродетельном житии без порока прейти и в покаянии достигнути преславных селений райских, и тамо купно с вами прославляти Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Канон всем святым

Духовное Небо — сверхтаинственная область нематериального бытия — населено неисчислимым сонмом святых угодников Божиих. Достигнув обителей Вечного Блаженства, святые, словно путеводные звезды, указывают нам, живущим на земле, путь, ведущий к Вечной Радости. Из своего личного духовного опыта, который они имели в земной жизни, святые знают, как трудно христианину войти в Небесное Царство, а поэтому они всегда готовы прийти к нам на помощь в наших духовных трудах для славы Божией.

Каждому христианину очень полезно почаще молиться канон «Всем святым». В каноне содержатся молитвенные обращения — просьбы ко всем святым, живущим во все времена, чтобы они помогали нам быть верными последователями Евангельского учения, очищать душу от греховной скверны, укрепляться в добродетели, получать милости и благословения от Господа и т. д. Постоянно молясь со вниманием и усердием этот канон, мы будем иметь вокруг себя бесчисленное множество незримых молитвенников, которые будут возносить за нас каждое мгновение молитвы к Господу. Их богоугодные молитвы будут помогать нам всегда: и днем, и ночью; и в пути, и дома; и в скорби, и в радости; в момент нашего перехода в Вечность, и тогда, когда наша душа будет проходить сорокадневные мытарства; они помогут нам и в День Страшного Суда Христова…

Молитва нашей душе нужна, как воздух и тепло для тела. Поэтому, если мы сами не можем непрестанно молиться, молиться горячо и усердно, молиться так, чтобы Господь отвечал на наши молитвы, будем просить в своих молитвах святых, чтобы они были непрестанными молитвенниками за нас.

Тропарь, глас 4-й

И же во всем мире мученик Твоих Господи: яко багряницею и виссом кровьми их, Церкви Твоя украсившися. Теми вопиет Ти Христе Боже, людем Твоим щедроты Твоя низпосли, и мир граду Твоему даруй, и душам нашим велию милость. (Дважды).

Слава, и ныне. Богородичен. И же от века утаенное, и ангелом несведомое таиньство. Тобою Богородице земным явися, Бог в неразмесне снятии воплощаемь. И крест волею нас ради восприим, им же воскресив первозданнаго, и спасе от смерти душа наша.

КАНОН, глас 8-й

Песнь 1. Ирмос

В ооружена фараона погрузи, чюдотворяи древле, Моисейскии жезл крестообразно прорази, и раздели море, Израиля же бежаща, пеша ходяща спасе, песнь Богови возсылающа.

Запев: С вятии вси, молите Бога о нас (поклон) .

Т воих святых воспевающу чины, Твоим светом души моей, молитвами сих озаритися молюся. Ты бо еси Свет неприступен, неведения весь мрак отжени от мене Твоими светлостьми, Слове Божии Светодавче Христе.

Запев. Е гда вознесеся на древо, привлекл еси ко Своему познанию, языком все наследие Твое Владыко, и светом уяснил еси Святыя Троицы, апостолы святыми Твоими, и мглу прелести отгнал еси.

Запев. З аконоположением Твоим Христе, образуеми Твои апостоли, яже на земли вся благочестно отринуша. И светом благодати осветиша всю вселенную славнии, благовестно Тя проповедающе.

Слава. Р адующеся мученицы крест Твой вземше, и честной страсти неуклонно подобящеся. Мучительскаго не устрашишася прещения доблии, ни огня, ни меча, ни ран, но ниже глада, ниже смерти.

И ныне. Богородичен. И зволение мужеско Девы всечистая восприемше, яве мученическими страданьми, крепко пострадавше, и псаломски во след Тебе и Сыну Твоему Дево, божествене срадующеся, Всецарю приведошася.

Катавасия: И збавите от бед рабы своя, святии вси, яко вси по Бозе к вам прибегаем, вы бо молите о нас Христа Бога нашего (поклон) . Г осподи помилуй (трижды с поклонами) .

Песнь 3. Ирмос

У твержеи небеса в начатце разумом, и землю на водах основавыи, на камени мя Христе церковнем утверди, яко несть свята, паче Тебе Человеколюбче.

Запев. В священство священно, священницы и пастырие облекшеся, и то премудрствено окормивше Христу, житием украсиша. Учительства слово святии свыше воистину приемше, обогатишася.

Запев. У красившеся удобреньми перваго добротворения, явишася яко незаходящая светила, и онебесисте Церковь Христову отнюд красно вси святии, ту различно украсивше.

Слава. З акону повинующеся Твоему, блаженных собори, многообразными добродетельми просветившеся, наследоваша обители небесныя Владыко, и отъинуду ин, вси тыя достойно исполниша.

И ныне. Богородичен. О т чрева девствена, еже от Бога, Бога Слова родила еси нам Богомати. Его же девы чистыя боголепно возлюбиша, и во след Тебе вся Сему яве последоваша. Катавасия.

Седален, глас 8-й. П ретерпевше, горы терпения явистеся, и столпи духовнии, мученицы прехвальнии Христа Бога нашего, от земли вземшеся на высоту, преложением к небесней славе, самовидцы бывше. Тем же по достоянию обогатившеся благодатию Духа. Всегда исцеление подаваете, страстотерпцы прехвалнии, молите Христа Бога, согрешением оставление даровати, празднующим любовию святую память вашу.

Другой седален, глас той же. П раотец, отец, патриарх, апостол, мученик и пророк, святитель, преподобных и праведных, и всех святых Твоих, вкупе и жен божественое сословие, святую память творяще Христе Боже. Всех подвизаем на молитву, молящеся, умири мир Свой тех ради, яко Человеколюбец, да вси вопием Ти, Боже прославляемыи во свете святых Твоих, яко воистину прославляяи достойно память их.

Слава, и ныне. Богородичен. Н ебесную дверь и ковчег, пресвятую гору, и светлыи облак воспоем, Неопалимую купину, словесныи рай, и Еввы воззвание. Вселенней всей великии сосуд, яко спасение в нем соделася мирови, и оставление древним согрешением. Темже и вопием Ей, моли Христа Бога, согрешением оставление даровати, благочестно поклоняющимся (поклон) пресвятому рожеству Твоему.

Песнь 4. Ирмос

Т ы ми Христе Господь, Ты же и сила ми, Ты ми Бог, Ты ми радование, не оставль недра Отча, но милостию си нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову, силе Твоей слава Человеколюбче.

Запев. С овокупився собор святых Твоих, ради любве, и Тебе наслаждаяся истинно же и чисто, в радости лик неразрушаемыи со ангелы ликует, о Тебе Всеведце Бозе всех и Господе.

Запев. Ю ношски славнии священномученицы, мученическим венцем увязостеся, богодетельным помазанием, иже первее священства украшени пребогатии. Тем же сугубы венцы по достоянию приемше, со Христом вечно радуетеся.

Запев. П лотьское мудрование все, Духу богоноснии воистину повинусте, воздержательно, тоя стремления неудержимая постом увядивше. И ныне безстрастия светом просветившеся, мзду трудом приясте.

Слава. Я ко Христови мученицы, первомученика муки зело претерпесте, тверде же и доблествене, яко в чюжих страждуще телесех славнии. И ныне царствия наследницы показавшеся, верным цельбы точите.

И ныне. Богородичен. Н евесто Божия пребысть Богородительнице, сего бо Слово Превечное, телесне родила еси нам. О Нем же и жены святыя свято пожившыя, честьми всеразличными Тобою украсившеся, праматернее падение исправиша. Катавасия.

Песнь 5. Ирмос

В скую мя отрину от лица Твоего Свете незаходяи, покрыла мя есть чужа тма окаяннаго. Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих, пути моя направи молютися.

Запев. П розрети яко пророцы божествении, последняя хотящая быти сподобистеся. Воздержанием бо полезне душы очистивше, житием чистым, о, богогласнии, просвещаеми силою Святаго Духа.

Запев. Л ик всех святых ныне светится, божествеными дарованьми, иже прежде закона вси отценачальницы, пророцы и апостоли, и мученик собори, и постник и учителей и праведных, и священномученик.

Слава. С ветящься зряще, Твоих святых собор днесь, Твоею Спасе светлостию, и свещами неугасаемыми благодати, Твое божественое богатьство благих и спешьство, воспеваем непрестанно Человеколюбче.

И ныне. Богородичен. П редивное Твое рожество, возлюбивше жены боголюбивыя, красная жития нивочто же вмениша Всечистая. Но Его едины рачително желающе светлости, и божественаго осияния. Катавасия.

Песнь 6. Ирмос

О чисти мя Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи мя молюся. К Тебе бо возвах, и услыша мя, Боже спасения моего.

Запев. Я ко честен избран, положен камень краеугольныи, святии в Сионе обретше Тя Владыко, утвержение непоколебимо, избранная камения себе наздаша.

Запев. П рободеным Ти ребром, капли крове искапавше с водою, богодетелно весь мир обновиша, и божественыи Собор всех святых, к Благодателю прилепиша.

Слава. П оем вси благочестно мученик облак божественыи, просвещеныи благодатию свыше, пресветло восиявшии, и светлейшии, багряницею крове, и червленицею тех твердаго страдания.

И ныне. Богородичен. М атерь всеистинную Божию Тя вси знаем, Ея же ради естество женское исцеле, и укрепившися Всенепорочная о Христе пострада, добродетели же всякия и благочестия бысть исполнено. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 8-й. Я ко начатки естества, Содетелю твари, вселенная приносит Ти Господи богоносныя мученики. Тех молитвами в мире глубоце, Церковь Свою и жительство Свое Богородицы ради соблюди, едине Многомилостиве.

Икос. И же по всей земли мучившиися, и на небеса преселившеся. И иже страстем Христовым подобящеся, и страсти наши отъемлюще, се зде днесь собираются, первенцы рожденых явльшеся Церкви вышния. И яко горнии образ причаствуем имуще, Христу вопиют, Богородицы ради соблюди, яко Бог наш, Ты еси Многомилостиве.

Песнь 7. Ирмос

Б ожия схождения, огнь устыдеся в Вавилоне древле. Сего ради отроцы в пещи радованною ногою яко во свете ликоваху, поюще, благословен Бог отец наших.

Запев. С вятых чинове, иже во святых почивающему, немолчно вопиюще, пищи божественыя ныне наслаждаются, и радующеся ликуют поюще. Отец наших Боже благословен еси.

Запев. Б ожествеными сияньми, трисолнечнаго светопролития, честнии святых собори облиставшеся, и Единицу тричисленую богословяще, воспевают радующеся, благословен Бог отец наших.

Запев. Н еизреченною славою Твоею, егда явишися стоя посреде богов, достойная воздаяи, и венцы тайн, и дары даруя, тогда мя Спасе сподоби пети Тебе, благословен Бог отец наших.

Слава. Р адующеся поем, Твоих святых всех собор, от всюду собравшихся, и роды вкупе и достоинства, и жительства, с ними поюще зовем, благословен Бог отец наших.

И ныне. Богородичен. М арию пречистую и пресвятую Богородителницу, отроковицы вся, лик божествен купно составивше, велегласно возопийте, радуися, яже радости источник нам источающи. Катавасия.

Песнь 8. Ирмос

С едмь седмицею пещь, халдейскии мучитель, богочестивым люте разжже, силою же лучшею, спасеных видев, Творцу и Избавителю вопияше, дети благословите, священнии воспойте, людие превозносите Его во веки.

Запев. Р адуйтеся мученицы, и пророцы со апостолы, священномученик честныи собор, праведных и преподобных, и учителей божествении лицы, с мироносицами женами вопиюще, дети благословите, священнии пойте людие, и превозносите Его во веки.

Запев. И же паче ума светлостьми, насыщаеми святии божественаго веселия, и благодати исполняеми, бози бываете, иже к Богу приближением, благодеянным светлостем приобщающеся, и славы неизреченныя просветившеся лучами, Христа превозносяще во веки.

Слава. Я вившеся святии яко звезды многосветлы, церковное небо уясняете, различными благодатьми, и светлыми добротами, в правду, и в целомудрие и мужество и мудрость оболкшеся, Владыце взывающе, священнии пойте людие, и превозносите Его во веки.

И ныне. Богородичен. С веселием вся жены богомудрыя скончавшыяся, поют Духом Деву пречистую, истинную Матерь Божию, Юже от клятвы праматере Еввы нас избавльшую, и благоговейно предстояще, иже Тоя воспевающе Плод во веки. Катавасия.

Песнь 9. Ирмос

У дивися убо о сем небо, и земли ужасошася концы, яко Бог явися Человеком плотию, и чрево Твое бысть пространнее небес. Тем Тя Богородице ангел и человек чиноначалия величаем.

Читайте также:  Когда молятся ко святой великомученице марине

Запев с поклоном. Н адеждею и любовию вооружено, и верно ограждено, счинение избранных, вся мучителей прилоги, и муки и раны, радующеся претерпеша. Благославно от Христа обогатившеся, и лика верховных достигоша, еже истинне первомученика.

Запев. П ристанище спасения, крестителя, апостолы, пророки и мученики, спостники и божественыя учители, и священники и патриархи имуще, и священномученики, благославныя жены и боголюбезны, и преподобныя и праведныя, ныне достойно величаем.

Слава. О гнем искусившиися напастей, и пищею не усладившиися, веселитеся, и чисте престолу Владычню световидни предстояще славнии, собори святых на небесех, разрешившимся зерцалом, сени бо мимошедши, истинными явленьми.

И ныне. Богородичен. Я вися разстоящимся совокупителна, Тебе бо ради ангелом единоселницы на небесех, человецы быша воистину. И свидетельствуют чинове всех святых, и с ними поюще Твое рожество Дево Богомати, в вечных песнех. Катавасия.

Отпуст: Г осподи Исусе Христе, Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и всех ради святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь. Г осподи помилуй (трижды) . Исходные поклоны.

Библиотека. Архив «Русской веры»

Библиотека нашего сайта — это уникальная коллекция материалов, жемчужиной которого является «Лицевой летописный свод Ивана Грозного». Кроме того, в библиотеке впервые размещён старообрядческий Архив Канцелярии архиепископа Московского и Всея Руси (РГАДА, фонд 1475).

День Всех Святых. Собор всех святых

День Всех Святых или Неделя Всех Святых, празднуется в первое воскресенье (неделю) после праздника Святой Троицы.

ИСТОРИЯ ПРАЗДНИКА ДЕНЬ ВСЕХ СВЯТЫХ

В 4 веке начинают появляться первые упоминания об этом празднике. В проповеди Св. Иоанна Златоуста (IV век) он прославляет «всех святых, по всему миру пострадавших» и указывает об особенном дне их почитания. Также об этом празднике упоминает в своих песнопениях прп. Ефрем Сирин (IV век).

Примерно в V веке празднование в честь Всех Святых стали совершать в первое воскресенье после Троицы, позже этот праздник был официально закреплен Церковью за этой датой.

ПРАЗДНИК ДЕНЬ ВСЕХ СВЯТЫХ

Основной идеей этого дня Церковь считает прославление всех Святых, которые являются нашими предстателями перед Богом и помощниками в молитвах ко Господу в течение всей нашей жизни. Мы часто обращаемся к тому или иному Святому и просим их помочь помолиться за нас Господу, и Святые часто откликаются на эти просьбы, ведь они видят наши старания в поисках своего духовного пути, в прощении и покаянии.

День Всех Святых празднуется сразу после Троицы неслучайно. Ведь Троица считается Днем Рождения Церкви и подобно маленькому ростку, посаженному в землю, Она расцвела в лице святых мучеников и исповедников, преподобных, святителей и юродивых.

Никто из этих людей не был святым от рождения. Они не были безгрешными, у всех были какие-то прегрешения, но ведь самое главное – это осознать их и искренне покаяться. Церковные каноны предупреждают православных о том, что нельзя считать святых безгрешными.
В Евангелие сказано, что даже грешники входят в рай. Справа от распятого Спасителя, на кресте висел разбойник, который в последние минуты жизни покаялся Богу и попросил Иисуса Христа:

«Помяни мя, Господи, когда приидеши во Царствии Твоем»

В этом коротком предложении прочуствовалась вера в Иисуса, в Его Божество и готовность разбойника к покаянию. Она оказалась искренняя, иначе бы этот человек не попал в рай.

К своей святости люди приходили разными путями, но результатом становилась Божия благодать, которая, по словам св. Иоанна Дамаскина, сделала их «чистыми жилищами Божиими».

Божья благодать приходит со Святым Духом, поэтому люди, которые усердно молились Господу и трудились над «стяжанием» Святого Духа, были сильны в своей вере. Им многое давалось, но этот дар Божий был ими честно «заработан» и они не «держали» этот дар у себя, с Божией помощью помогали людям.

Во времена, когда Русь была покорена монголо-татарами, Святой князь Александр Невский не единожды бывал в Орде, все время, своей кротостью умягчая татарского хана. Тем самым он практически спас Русь от истребления татарами христианства, захватчики практически не трогали православные храмы и не заставляли наш народ поклоняться их богам.
Почитаемый русский Святой преподобный Сергий Радонежский не один раз, приходил к князьям и просил у них милости в виде послабления к своим крестьянам, и было неудивительно то, что просьбы Святого исполнялись, ведь он был силен Святым Духом.

Неизвестно сколько всего в христианстве Святых. Подвиг многих людей так и останется неизвестен людям. Об этом знает только Бог. Ему все известно – о смертях за веру во Христа, о мучениях, о труде монахов-подвижиков, которые жили в тяжелых условиях, отрекшись от мира, и молились за нас, людей, перед Господом.

После безбожного времени стали известны подвиги многих тысяч обычных людей, которые оказались в советских лагерях за веру. Эти люди «всего лишь» проповедовали Евангелие, любовь к Богу и к людям, честность и порядочность своей жизни, а не марксизм-ленинизм. Пытая, их искушали свободой за подпись на листке бумаге, в котором говорилось, что Бога нет. Ценой своего здоровья или даже жизни, они не отреклись от Бога. Это настоящие Святые!
Но ведь они были в нашем понимании обычными людьми, также ходили в магазины, учились, работали, жили простой жизнью, эти люди жили совсем недавно и еще есть те, кто их видел, кто с ними разговаривал.
Оказывается, что Божия благодать не уходит в ранние или средние века, она совсем рядом с нами.
Чтобы быть ближе к Богу, необходимо, как и ко всему в жизни, приложить усилия, как это сделали те люди, память которых чтится в День Всех Святых, которые стяжали Духа Святого и обрели помазание благодати.

День Всех Святых – это не праздник в том смысле, как это слово нами воспринимается. Это, если быть точнее, почитание, благодарение их, чистых и светлых людей, которые во славу Божию творили чудеса. Которые не жалели своих жизней во славу Христа, снискали любовь и почитание людей.

Мы все находимся под чей-то защитой и покровительством, каждый человек при крещении получил имя в честь какого-то святого. Очень полезно прочитать о своем покровителе, о том, как он жил, почему стал святым. Возможно, его пример поможет нам хоть немного стать похожим на него, исправить свою жизнь и научиться жить так, как это делал Ваш Святой покровитель.

В своей проповеди на День Всех Святых, митрополит Антоний Сурожский говорил:

«Если мы хотим дать славу святым, прославить своего святого, оправдать, что нам доверено это имя — мы должны научиться жить так, как жил он, как жил Христос, как призваны мы жить. Иначе каждая похвала, которую мы произносим святому, нам будет когда-нибудь упреком: знал — и не творил…»

БОГОСЛУЖЕНИЕ В ДЕНЬ ВСЕХ СВЯТЫХ

В воскресенье на утренней службе читается одиннадцать Евангелий, рассказывающих о воскресении Христа. А на вечерней воскресной службе читаются выдержки Ветхого Завета во Славу Святых.

На утренней службе следующего дня, в понедельник, проходит литургия, на которой читается Евангелие от Матфея и Послание к римлянам (в пасхальный период читались Деяния Святых апостолов и Евангелие от Иоанна).

В этот же день у православных христиан начинается Апостольский (Петров) пост.

КТО ТАКИЕ СВЯТЫЕ

Мы в своих молитвах обращаемся ко Господу Богу, к Его Пречистой Матери, к Святым Ангелам и Святым людям.

Матерь Божия стоит выше всех Святых, она ближе всех к Богу. Ангелы — это «вестники» от Бога, бестелесные духи, исполняющие Его волю.
Угодники Божьи — это святые люди, угодившие Богу своей праведной жизни на земле. Они молятся о нас Богу и помогают нам.
Пророки — святые, которые жили до пришествия Иисуса Христа, предсказывали будущее, преимущественно о Спасителе.
Апостолы — ученики Иисуса Христа, после сошествия на них Святаго Духа они проповедовали по всем странам христианскую веру. Ближайших ко Господу апостолов было сначала двенадцать, а потом призвано еще семьдесят. Петр и Павел — Первоверховные апостолы, они больше других потрудились в распространении христианства. Матфей, Марк, Лука и Иоанн Богослов — это Евангелисты, которые написали о жизни Иисуса Христа.
Равноапостольные — святые, которые, как и апостолы распространяли Христову веру на Земле (благоверные цари Константин и Елена, благоверный Святой князь Владимир).
Мученики — приняли жестокие мучения или смерть за Христову веру.
Исповедники — святые, которые скончались мирно позже, после перенесённых мучений.
Великомученики — святые, умершие после тяжелых страданий (Святой великомученик Георгий (Победоносец), Святые великомученицы Варвара, Екатерина).
Святители — епископы или архиереи, которые угодили Богу своею праведною жизнью (Святой Николай Чудотворец, Святой Алексий, митрополит Московский).
Священномученики — святители, которые претерпели мучения за Христа.
Вселенские учителя — это учителями всей Христианской Церкви (святители Василий Великий, Григорий Богослов, Иоанн Златоуст).
Преподобные — это праведные люди, удалившиеся от мирской жизни и соблюдавшие обет безбрачия, которые угодили Богу. В основном они жили в пустынях и монастырях (Сергий Радонежский, Серафим Саровский).
Преподобномученики — преподобные, которые претерпели мучения за Христа.
Праведные — жили, как мы, в миру, были семейными людьми и проводили праведную, угодную Богу, жизнь (Святые праведные Иоаким и Анна).
Бессребреники — без всякой платы врачевали людей, исцеляли телесные и душевные болезни (целитель Пантелеймон, Косма и Дамиан).
Юродивый Христа ради — люди, которые ради Христа показывают миру странные поступки, а на самом деле исполнены глубокой мудрости. Их еще называют блаженными (Ксения Петербургская).

ВЕЛИЧАНИЕ

Величаем вас, страстотерпцы святии, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.

Что такое канон в православии и как его правильно читать

Православные литературные труды вмещают в себя неиссякаемый источник, позволяющий общаться с Богом. Одним из видов церковного словесного искусства считается канон.

Отличие канона от акафиста

Молитва — невидимая нить между людьми и Богом, это душевный разговор с Всевышним. Она важна для нашего организма как вода, воздух, пища. Будь-то благодарность, радость или печаль через молитву Господь услышит нас. Когда она идет от сердца, с чистыми помыслами, усердием, то Господь слышит молитву и откликается на наши прошения.

Канон и акафист можно назвать одним из видов бесед с Господом, Пресвятой Богородицей и святыми.

Что такое канон в церкви и чем он отличается от акафиста?

Слово «канон» имеет два значения:

  1. Принятые Церковью и взятые за основу Православного учения книги Священного Писания Ветхого и Нового Заветов, собранных воедино. Слово греческое, приобретенное из семитских языков и изначально означающее палочку или линейку для измерения, а потом появилось и переносное значение — «правило», «норма» или «список».
  2. Жанр церковного гимна, воспевания: непростое по строению произведение, направленное на прославление святых и церковных праздников. Входит в состав утренних, вечерних и всенощных богослужений.

Канон разделяют на песни, каждая из которых отдельно заключает в себе ирмос и тропарь. В Византии и современной Греции ирмос и тропари канона метрически похожи, что позволяет весь канон петь; при славянском переводе был нарушен единый слог в метрике, поэтому тропари читают, а ирмосы поют.

Только пасхальный канон является исключением из правил — его поют целиком.

Читайте о канонах:

Мелодия произведения подчиняется одному из восьми гласов. Появился канон как жанр в середине VІІ века. Первые каноны написали св. Иоанн Дамаскин и св. Андрей Критский.

Акафист — в перевод с греческого означает «неседальная песнь», богослужебное песнопение особого хвалебного характера, которое направлено на прославление Христа, Богородицы и святых. Начинается с основного кондака и 24 следующих за ним строф (12 икосов и 12 кондаков).

При этом икосы заканчиваются таким же припевом, что и первый кондак, а все остальные — припевом «аллилуя».

Что объединяет канон и акафист

Определенное правило служит объединением этих двух жанров песнопений. Построение произведений осуществляется по закрепленной схеме.

В состав канона входят девять песен, которые начинаются ирмосом и заканчиваются катавасией. Обычно в нем 8 песен. Вторая исполняется в Покаянном каноне Андрея Критского. Из 25-ти строф состоит акафист, в котором поочередно чередуются кондаки и икосы.

Кондаки не многословны, икосы — обширные. Строятся они парно. Читаются строфы по одному разу. Запева перед ними нет. Тринадцатый кондак — молитвенное непосредственное послание к самому святому и читается три раза. Затем еще раз читается первый икос, а за ним первый кондак.

Читайте также:  Какому святому молиться за тимофея

Отличие между каноном и акафистом

В составлении канонов в основном упражнялись святые отцы.

Акафист мог выйти из под пера простого мирянина. Прочитав такие произведения, высшее духовенство принимало их во внимание и давало ход для дальнейшего признания и распространения в церковной практике.

Читайте об акафистах:

После третьей и шестой песни канона, священником произносится малая ектения. Затем читают или поют седален, икос и кондак.

Важно! По правилам возможно одновременное чтение нескольких канонов. А чтение нескольких акафистов одновременно невозможно, да и строфы это произведения не разделяются напряженным молением всех присутствующих.

Читают каноны на молебнах. Их чтение благословляется и в домашних условиях. Акафисты не включают в цикл утренних, вечерних, всенощных богослужений. Заказывают акафисты на молебны, а также читают дома. Каноны четко определяются Уставом церкви. Акафист прихожанин выбирает сам, и батюшка читает его на молебне.

Каноны исполняют на протяжении всего года.

Акафисты неуместно читать во время Великого поста, ведь торжественное и радостное настроение произведения не может передать тихий и спокойный настрой великопостных дней. Каждая песня канона повествует о каком-то библейском событии. Прямой ссылки может и не быть, но второстепенное присутствие той или иной темы обязательно чувствуется. Акафист считается простым для восприятия. Его лексика легко воспринимаема, синтаксис прост, а текст раздельный. Слова акафиста идут из глубины сердца, текст его — лучшее, что обычный человек хочет сказать Богу.

Важно: лучше читать канон, когда хотят попросить о чем-то или покаяться, когда тяжело на душе. Это церковный покаянный жанр.

Акафист — благодарственная, хвалебная песнь, своего рода ода, поэтому лучшее чтение для него тогда, когда хотят поблагодарить Господа или святого за помощь.

Как читать канон

Во время домашнего чтения канона берут традиционное начало и окончание молитв. И если эти произведения читаются вместе с утренним или вечерним правилом, то никаких других молитв дополнительно читать не нужно.

Важно: Нужно читать так, чтобы уши слышали произносимое устами, чтобы содержимое канона ложилось на сердце, с ощущением присутствия живого Бога. Читать со вниманием, сосредотачиваясь умом на читаемом и, чтобы сердце внимало мысли, устремленные к Господу.

Самыми читаемыми в домашних условиях канонами считаются:

  1. Канон покаянный ко Господу Иисусу Христу.
  2. Канон молебный ко Пресвятой Богородице.
  3. Канон Ангелу Хранителю.

Эти три Канона читаются при подготовке человека к Таинству Причащения. Иногда эти три канона объединяют в один для простоты и легкости восприятия.

Все мы в жизни бываем немощны и больны, или наши родные нуждаются в нашем внимании и помощи в выздоровлении, тогда читаем Канон за болящего.

Самый великий и значимый канон — Канон Святого Андрея Критского. Он — полный, вмещает все девять песней, а в каждую входит до тридцати тропарей. Это действительно колоссальный шедевр.

Весь покаянный смысл произведения — это обращенность не только к Богу, но и к самому молящемуся. Человек настолько погружается в свои переживания при чтении канона, будто направляет свой взор внутрь своей души, говорит сам с собой, со своей совестью, прокручивает события своей жизни и скорбит о тех ошибках, которые были им совершены.

Критский шедевр — не просто зов и призыв к покаянию. Это возможность вернуть человека к Богу и принять Его любовь.

Для усиления этого ощущения автор использует популярный прием. Он берет за основу Священное Писание: примеры и великих грехопадений, и великих духовных подвигов. Показывает, что всё в руках человека и по совести его: как можно упасть до самых низин, и вознестись до вершин; как грех может взять в плен душу и как вместе с Господом можно его одолеть.

Андрей Критский уделяет внимание и символам: одновременно они поэтичны и точны по отношению к поднимаемым проблемам.

Великий Канон — это песнь песней живого, истинного покаяния. Спасение души — не механическое и заученное исполнение заповедей, не привычное творение добрых дел, а возвращение к Отцу Небесному и ощущение той самой благодатной любви, которая была утрачена нашими прародителями.

Важно! В первую и последнюю седмицу Великого поста читается Покаянный канон. На первой седмице он наставляет и направляет на покаяние, а на последней седмице Великого поста спрашивает о том, как душа поработала и ушла от греха. Стало ли покаяние действенной переменой в жизни, которая повлекла за собою изменение поведения, мышления, мироощущения.

Но современный ритм жизни, особенно в больших городах, не всегда позволяет работающему человеку побывать на богоугодных службах с пением Канона Андрея Критского. К счастью, найти этот удивительный текст не трудно.

Хоть раз в жизни желательно каждому прочесть вдумчиво это творение, которое поистине может перевернуть сознание человека, даст возможность ощущения того, что Господь всегда рядом, что нет между Ним и человеком расстояний. Ведь любовь, вера, надежда не измеряется никакими мерками.

Это милость, которую Бог дарит нам каждую минуту.

Канон всем святым

Т ропарь, глас 2-й

А по́столи, му́ченицы и проро́цы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, до́бре по́двиг соверши́вшии и веру соблю́дшии, дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

К анон, глас 8-й

П еснь 1

Ирмос: П еснь возсле́м лю́дие чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще: пое́м Тебе́ Еди́ному Влады́це.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

П роро́ческий собо́ре, апо́стольское сосло́вие, му́ченик во́инства, Влады́ку всех моли́те спасти́ся мне, прегреше́нии мно́гими обдержи́мому.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

И ера́ршеский собо́ре, преподо́бнии и пра́веднии вси, благ ве́чных улучи́ти моли́теся, ве́рою вас блажа́щим.

Слава: В сех святы́х Твои́х, Го́споди, воспева́ем чи́ны, я́ко моли́твами их озаря́еши ду́ши на́ша: Ты бо еси́ Свет непристу́пный, неве́дения мрак отгоня́яй, присносу́щными Твои́ми све́тлостьми.

И ныне: П ресвята́я Де́во Ма́ти, я́же Бо́га, Пресвято́е Сло́во, родила́ еси́, освяти́ всех ве́рою Тя со все́ми святы́ми сла́вящих, мо́лимтися.

П еснь 3

Ирмос: Т ы еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты еси́ Свет омраче́нных, и пое́т Тя дух мой.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

С вяще́ннейший лик вас Боже́ственных проро́к велича́ем, и му́ченик мно́жество, пострада́вших кре́пко, почита́ем моля́щеся: да ю́же сла́ву получи́сте, сея́ и мы прича́стницы бы́ти сподо́бимся ва́шими моли́твами.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

С вяте́йшии Христо́вы иера́рси, и честни́и преподо́бных собо́ри, со все́ми святы́ми о всех нас Человеколю́бца Бо́га моли́те, мо́лим вы.

Слава: З ако́ну повину́ющеся Твоему́, уго́дников Твои́х собо́ри, многообра́зными доброде́тельми освети́шася: сего́ ра́ди насле́дницы бы́ша оби́телей Твои́х Небе́сных, Влады́ко Царю́: и́хже моли́твами, да и нас та́можде всели́ши, Преми́лостиве.

И ныне: Б огора́дованная Чи́стая, со все́ми проро́ки, му́дрыми, апо́столы, священному́ченики и со все́ми пра́ведными, моли́ Го́спода, я́ко да соверше́нное разреше́ние прегреше́ний прии́мем.

П еснь 4

Ирмос: У слы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

В осхваля́ем вас, благоглаго́ливии проро́цы, и воспева́ем богови́дцы апо́столи, со все́ми до́бре о Го́споде тече́ние соверша́вшими: я́ко да моли́твами ва́шими и мы настоя́щаго жития́ тече́ние богоуго́дно соверши́ти возмо́жем.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Я ко многосве́тлыя зве́зды, доброде́телей све́тлостию озаря́ете ве́рных исполне́ния, преподо́бнии отцы́ на́ши, и вся Бо́жии уго́дницы: сего́ ра́ди вас ублажа́ем.

Слава: С овоку́плься собо́р святы́х Твои́х, Го́споди, ра́ди любве́, и тоя́ наслажда́ющеся, со Ангелы лику́ет о Тебе́, Всеви́дче Го́споди всех: е́гоже ликовствова́ния да и нас сподо́биши, моли́твами уго́дников Твои́х, Всеси́льне.

И ныне: Е ди́на Бо́га Воплоще́ннаго ро́ждши, Всесвята́я, Того́ умоли́ в день стра́шный всех нас спасти́, и жи́зни ве́чныя, и све́та сподо́бити, его́же зрят вси до́бре угоди́вшии.

П еснь 5

Ирмос: У тренююще вопие́м Ти, Го́споди, спаси́ ны: Ты бо еси́ Бог наш, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

С вяти́телие, проро́цы, преподо́бнейшии отцы́ и богоно́сцы, луча́ми Ду́ха просвеща́юще всю тварь, тму разоря́йте страсте́й на́ших, мо́лим вы.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Р а́ны ва́ша и я́звы, врагу́ яви́шася я́звы неисце́льныя: я́звы же ны́не исцеля́ют всем ве́рным, страда́льцы Госпо́дни.

Слава: И ера́рхи Твоя́, и священному́ченики, и вся святы́я просвети́вый, Го́споди, тех моли́твами уще́дри мя, ве́дый безме́рная моя́ прегреше́ния.

И ныне: П речи́стая Де́во, похвало́ му́чеников, преподо́бных и пра́ведных, и всех святы́х, от вся́каго мучи́тельства лука́ваго изми́ мя, молю́ся.

П еснь 6

Ирмос: Р и́зу мне пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Д енни́ца светоза́рная позна́ни бы́сте на земли́, благоче́стия све́том озари́вше ве́рныя, пресла́внии Христо́вы ору́жницы и святи́телие пра́веднии.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

У мерщвле́ни бы́вше ран мно́гих наведе́ньми, жизнь и́стинную насле́довасте: вку́пе моли́те Христа́ спасти́ вся ве́рныя, святи́и му́ченицы.

Слава: С ла́ва прему́дрым святи́телем, и преподо́бным, и всем святы́м, Ты еси́, Христе́: моли́твами их лю́ди Твоя́ уще́дри, и́хже Свое́ю кро́вию, я́ко Человеколю́бец, стяжа́л еси́.

И ныне: В оспева́ем Тя ве́рнии, Богора́дованная Влады́чице: Препе́таго бо Бо́га роди́ла еси́. Его́же моли́, Пречи́стая, гра́ду и лю́дем Твои́м в ми́ре спасти́ся.

К ондак, глас 8-й

Я ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри, вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики: тех моли́твами в ми́ре глубо́це, Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́, Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

И кос

И же по всей земли́ му́чившиися, и на Небеса́ пресели́вшиися, и́же стра́сти Христо́вы подража́вшии, и стра́сти на́ша отье́млющии, зде днесь собира́ются, перворожде́нных показу́юще Це́рковь, я́ко го́рния о́браз содержа́щу, и Христу́ вопию́щу: Бог мой еси́ Ты, Богоро́дицею соблюди́ мя, Многоми́лостиве.

П еснь 7

Ирмос: О троцы благочести́вии в Вавило́не о́бразу злато́му не поклони́шася, но посреде́ о́гненныя пе́щи ороша́еми, песнь воспева́ху, глаго́люще: превозноси́мый отце́в и нас, Бо́же, благослове́н еси́.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

С вяты́х чи́ни, во святы́х почива́ющаго немо́лчно восхваля́юще, пи́щи небе́сныя наслажда́етеся, и ра́дующеся лику́ете пою́ще: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

С ветозра́чнии святи́телие, и преподо́бнии, и проро́цы, и священному́ченик досточу́дное мно́жество, и в по́стничестве просия́вшии све́тло, при́сно о нас моли́теся, да поми́ловани бу́дем, пою́щии с ва́ми: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Слава: Р а́дующеся пое́м Твои́х, Го́споди, всех святы́х собо́р отвсю́ду собра́вшихся, и ро́ды вку́пе, и досто́инства, и жи́тельства, и с ни́ми пое́м зову́ще: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне: С му́ченики, Пречи́стая, с преподо́бными отцы́, с проро́ки и все́ми святы́ми, во святы́х Еди́наго Почива́ющаго умоли́ всех освяти́ти нас, славосло́вящих Тя во вся ве́ки.

П еснь 8

Ирмос: Б огоглаго́ливии о́троцы в пещи́, со огне́м пла́мень попира́юще поя́ху: благослови́те дела́ Госпо́дня, Го́спода.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

С вяти́телие, проро́цы, апо́столи, му́ченицы и вси святи́и, по́двиг сконча́вше, свяще́нное улучи́сте водворе́ние со Ангелы: с ни́ми же проси́те очище́ния всем нам и ве́лия ми́лости.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

У мертви́вше плоть боле́зньми мно́гими, жи́зни сподо́бистеся бу́дущия, преподо́бнии: ю́же получи́ти и нам моли́теся, уго́дницы Бо́жии, мо́лим вы.

Слава: С вяще́нницы Твои́, Христе́, пра́вдою облече́ни преподо́бне и вси святи́и от ве́ка, ны́не ку́пно ра́дуются, Твою́ добро́ту зря́ще Боже́ственную ясне́йше: ю́же зре́ти и нас, ра́ди святы́х Твои́х предста́тельства сподо́би, Человеколю́бче.

И ныне: Б огороди́тельнице Чи́стая, со все́ми проро́ки, и му́ченики, и преподо́бными, священному́ченики и со все́ми святы́ми, уще́дрити нас Всеми́лостиваго Спа́са моли́, мо́лимтися.

П еснь 9

Ирмос: В ои́стинну Богоро́дицу Тя испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

В ас, священноде́йственнии па́стырие, проро́к святы́х лик, пра́ведных безчи́сленное мно́жество, му́ченик собо́р, по́стников, де́вственников и всех святы́х, свяще́нными пе́сньми ублажа́ем, да мо́лите всех Вла́дыку о спасе́нии душ на́ших.

В си святи́и, моли́те Бо́га о нас.

Я ко служи́телие Влады́це, священнотаи́нницы я́вльшеся, совокупи́стеся служи́телем небе́сным: с ни́миже о нас моле́ния приноси́те, мо́лим вас.

Слава: С о священному́ченики ку́пно, и со все́ми проро́ки, ублажа́ем вся преподо́бныя и пра́ведныя, де́вы и же́ны све́тло до́блествовавшия: тех мольба́ми, Христе́, изба́ви гее́нны ду́ши на́ша.

И ныне: Щ едролюби́ваго Бо́га ро́ждшая пло́тию, со святы́ми все́ми моли́ Того́ при́сно от бед спасти́ нас, всегда́ Тя велича́ющих, Ма́ти Де́во Чи́стая.

Добавить комментарий